מאמרים

למה ג'ומלה? סקירת מצב

לאחר שנים של פיתוח אפליקציות בטכנולוגיות מייקרוסופט (asp, asp.net) וכתיבת אתרים ב-PHP הגענו בארטביט למסקנה שהמחיר אותו אנו נאלצים לדרוש מהלקוחות עבור פיתוח מערכת ניהול תוכן הינו יקר, ולא פעם גורם לנו להפסיד את הפרוייקט וכמוכן פיתוח כל תוספת פונקציונאלית עבור הלקוח מיקרת את המערכת בצורה משמעותית מצד אחד ומאריכה את זמן הפיתוח מצד שני.

לאחר מחקר מעמיק של כל האפשרויות החלופיות לשימוש בטכנולוגית מייקרוסופט הגענו למסקנה החד משמעית ג'ומלה זה הדבר הנכון עבורנו!
ג'ומלה הינה מערכת ניהול תוכן (CMS) מבוססת קוד פתוח (PHP) חינמית הנתנת להורדה חופשית מהאתר www.joomla.org.
קהילת משתמשי המערכת מונה מליוני משתמשים וקהילת מפתחי ג'ומלה מונה עשרות אלפי מפתחים ומעצבים בכל העולם מה שאומר שהמערכת ממשיכה להתפתח כל הזמן ואינה קופאת על השמרים.

שימוש בג'ומלה כפלטפורמה לניהול האתר מוזיל בצורה משמעותית את עלות הפיתוח (לפעמים עד 80%) בעיקר אם יש צורך בפורום, זירת מסחר, ניהול והרשאות למשתמשים ועוד המון הרחבות חלקם חינמיות ואת חלקן ניתן לרכוש בסכום של 150$-10$ ולהתאים את המראה שלהם ומראה האתר ובמידה וצריך ניתן גם להכנס לקוד המקור של ההרחבה ולהוסיף\לשנות את הפונקציונאליות של הרכיב בהתאם לדרישות הלקוח, מיותר לציין שפיתוח רכיב כזה (לדוגמא פורום) יכול לקחת זמן רב ובהתאם גם המחיר.
כמוכן שימוש בג'ומלה כפלטפורמה להקמת האתר מקצר את זמן הפיתוח בצורה משמעותית בגלל שימוש בבסיס המערכת כפלטפורמה חכמה וגמישה.

דבר נוסף הוא מגוון התוספים להרחבת פונקציונליות המערכת הינו אדיר כך שבזמן פיתוח קצר מאוד ניתן לפתח מערכת חזקה ומורכבת מאוד.
והדבר החשוב ביותר בגלל שג'ומלה הינה מערכת ניהול תוכן מבוססת קוד פתוח עם קהילה המונה מליוני משתמשים המערכת ממשיכה להשתדרג כל הזמן וצועדת קדימה עם הקידמה הטכנולוגית של עולם האינטרנט.

מגוון ההרחבות הניתנות להורדה (חלקן חינם וחלקן בתשלום סמלי) מאפשר לנו לתת מענה כמעט לכל דרישה של הלקוח, ובמידה והלקוח הציב דרישה מיוחדת לאתר ואין הרחבה מתאימה להורדה אנו נפתח את ההרחבה בעצמנו ונטמיע בג'ומלה לשביעות רצונו של הלקוח.

כיום כל האתרים שאנו מפתחים משתמשים בג'ומלה כפלטפורמת בסיס לניהול המערכת כאשר אנו מפתחים רק את החלקים היחודיים במערכת לפי דרישות הלקוח.