מאמרים

ג'ומלה - תהליכי פיתוח מהירים

זמן הקמת אתר בג'ומלה (למקצוענים) קצר באלפי אחוזים מהקמת אתר בעל יכולות דומות ע"י כתיבת הקוד מ-0,
עקב זאת ניתן להוזיל בצורה משמעותית את העלויות למזמין הפרוייקט מפתחי אתרי אינטרנט ותיקים יעידו שעיקר שעות העבודה בכל פרוייקט מוקדשות בדיוק לאותה מטרה: פיתוח מערכת ניהול התוכן, פיתוח טפסים, פיתוח מנגנון הרשאות, פיתוח חנות אינטרנטית...
גם אנחנו עבדנו בצורה כזאת עד לפני 5 שנים כי כמו רוב חברות האינטרנט היינו שבויים של מייקרוסופט בכל הקשור לשפות פיתוח ושרתי אינטרנט ולמעשה לא הכרנו שום דבר אחר.

פרוייקט הג'ומלה הראשון שלנו השאיר אותנו המומים מהמהירות בה סיימנו להקים את האתר 4 ימי עבודה מרגע אישור העיצוב הגרפי, נכון זה היה אתר לא גדול במיוחד (לא רצינו להתחיל עם אתר מורכב) המכיל מספר עמודים וטופס יצירת קשר ל  htmlsos.co.il.

עם הזמן נוצרו עוד ועוד תוספות פונקציונאליות אותן ניתן להתקין בג'ומלה וכך להוסיף לאתר פונקציונאליות במחיר נמוך ובזמן פיתוח קצר מאוד לדוגמא: מחולל טפסים אותו ניתן לרכוש ולהתקין בג'ומלה ובעזרתו ניתן לייצר אין סוף טפסים (גם מורכבים מאוד), פיתוח רכיב שכזה היה לוקח לבית תוכנה ממוצע בערך שבוע, הורדת הרכיב התקנתו בג'ומלה ויצירת טופס בסיסי לוקח בערך 10 דקות.

דוגמא נוספת: חנות אינטרנטית, לג'ומלה יש מספר זירות מסחר אינטרנטיות אותן ניתן להתקין המוכרת שבהן היא וירטומארט החינאמית.
התקנת החנות מאפשרת ניהול חנות אינטרנטית מתקדמת וחיבור למערכת סליקה, פיתוח חנות שכזאת בבית תוכנה ייקח חודשים רבים ומין הסתם יעלה המון.

לסיכום: זמן פיתוח האתר הינו הגורם המרכזי בתמחור האתר ולכן קיצור זמן הפיתוח מוזיל באופן משמעותי מאוד את העלויות.