מאמרים

עדכוני אבטחה ותוכנה שוטפים חינם בג'ומלה

דבר החשוב ביותר שגרם לנו לבחור בג'ומלה הוא שג'ומלה וההרחבות (והתוספות הפונקציונליות) הניתנות להתקנה ממשיכים להתעדכן כל הזמן גירסת ג'ומלה הראשונה יצאה בחודש ספטמבר בשנת 2005 ונקראה ג'ומלה 1.0לאחר מכן כל מספר שבועות או חודשים יצאה גירסת עדכון (1.0.1, 1.0.2...) שלרוב טיפלה בבעיות אבטחה ובשיפור קוד המערכת.
בחודש ינואר בשנת 2008 יצאה לעולם ג'ומלה גירסה 1.5 זה כבר לא היה עכדון גירסה לג'ומלה 1.0 אלא ממש תוכנה חדשה משוכללת וקלה ללמידה הן ע"י מפתחים והן ע"י מנהלי אתרים וכאן היתה הקפיצה הגדולה של ג'ומלה שהפכה אותה למערכת ניהול התוכן הפופולארית בעולם.

הצלחת גירסת ג'ומלה 1.5 גרמה להקמת של אלפי חברות המספקות שרותים לאתרי ג'ומלה החל מבתי תוכנה המייצרים תוספות פונקציונאליות להתקנה בג'ומלה דרך ספקי תבניות עיצוב לג'ומלה ועד חברות ארוח המתאימות שרתי ארוח לאתרי ג'ומלה.

גם גירסת ג'ומלה 1.5 המשיכה להתעדכן כל מספר שבועות או חודשים עם עדכוני אבטחה ושיפור קוד המערכת.

בחודש ינואר בשנת 2011 באה לעולם גרסת 1.6 של ג'ומלה שוב זה כבר לא היה עכדון גירסה לג'ומלה 1.5 אלא ממש תוכנה חדשה עם תוספות פונקציונאליות מובנות חדשות ושיפור משמעותי של הקוד.

בחודש יולי בשנת 2011 באה לעולם ג'ומלה גירסה 1.7 שזאת הגירסה הנוכחית.

חשוב לדעת שכל גירסת עדכון של ג'ומלה מבוססת בעיקרה על באגים במערכת או הצעות לשיפור המערכת שמפתחי המערכת ובעלי אתרי ג'ומלה מצאו ודיווחו לאתר ג'ומלה העולמי.
כאשר ישנם עשרות מליוני אתרים מבוססי ג'ומלה ברשת המון בעלי אתרים בודקים בזמן אמת את תפקוד המערכת מתיעצים בפורום ג'ומלה העולמי או כל פורום מקומי אחר ומדווחים לג'ומלה העולמית על תיקונים ושיפורים.

דבר זה גורם לכך שהמערכת אננה מפסיקה להתפתח לרגע ותמיד תעמוד בחזית מערכות ניהול התוכן מבוססות קוד פתוח.