מאמרים

קידום אתרים בגוגל | קידום אורגני ואופטימיזציה

מהו קידום אתרים אורגני? Organic SEO - Search Engine Optimization 

קידום אתרים אורגני הוא הגדלת כמות הגולשים המגיעים לאתר כתוצאה של חיפוש במנועי חיפוש של מילים צירופי מילים ספציפיים ושלא כתוצאה מקמפיין פרסומי ממומן בגוגל אדוורדס.

בימינו נושא קידום האתר בצורה אורגנית תופס מקום של כבוד ברשימת הדברים שיש לקחת בחשבון כשרוצים להקים אתר חדש או לקדם אתר קיים - כי להיות בין הראשונים בגוגל יכול לחסוך לכם אלפים ועשרות אלפים בשנה על פרסום וקידום, ולהביא לכם עשרות או מאות לידים בחינם!
קידום אתרים אורגני מצריך הכירות מעמיקה עם הדרך בה מנועי החיפוש מדרגים את האתר שלכם ואת תוצאות החיפוש הכלליות, וקידום של האתר מצריך שילוב של עבודה בתוך האתר, ועבודה מחוץ לאתר.

מה צריך לקחת בחשבון כשרוצים לקדם אתר בצורה אורגנית?
קידום אורגני יעיל נעשה בשלושה שלבים עיקריים:

  1. בזמן הקמת האתר.
  2. בזמן כתיבת והעלאת התכנים לאתר.
  3. לאחר שהאתר עלה לאויר - תחזוקה שוטפת.

1. בזמן הקמת האתר:
הכנת אתר לקידום אורגני מתחילה כבר בשלב פיתוח האתר וכוללת שימוש בקוד html ו css תקני (הקוד שאחראי על תצוגת התכנים בדפדפנים השונים) שמשפיע בצורה משמעותית על זמן עלית העמוד (פרמטר חשוב בהופעת מיקום האתר בתוצאות חיפוש) מה שאומר שעל קוד ה html להיות כתוב בצורה מיטבית בלי שורות קוד מיותרות שנגרמות בד"כ ע"י בוני אתרים שעושים שימוש בעורכי  html אשר מוסיפים שורות קוד מיותרות ועם שימוש מושכל בקבצי הגרפיקה של האתר (קבצי css קלים ושימוש בספרייטים עבור תמונות רקע להקטנת מספר הפניות לשרת שגורמות לעיכוב משמעותי בזמן טעינת העמוד).
דברים נוספים שיש לקחת בחשבון בזמן הקמת האתר הוא יצירת מקום להופעת תגיות המטה (תגיות המיועדות בעיקר למנועי החיפוש ומספרות למנוע על תוכן העמוד) והכנת מקום לכותרות פסקאות התוכן השונות באזור התוכן של האתר (תגיות h1 - h6 header) כך שמנהל התוכן של האתר יוכל להוסיף כותרות טקסטואליות מעל הפסקאות השונות שמצד אחד יספרו על תוכן הפיסקה לגולש ומצד שני יעזרו למנועי החיפוש להבין על מה העמוד מדבר. לא להשתמש ב- IFRAME, ולהמעיט בשימוש בפלאש ליצירת תכנים.
השימוש בנוויגציות חכמות, אזורי תוכן פשוטים וברורים ומפות אתר דינאמיות יעזרו לגוגל לאנדקס את האתר שלכם יותר טוב - ובכך גם יעלו את הדירוג שלו.

2. הזנת התכנים לאתר:
בקידום האורגני חשוב לבסס את האתר שלכם כמקור מידע אמין - מנועי החיפוש ובראשם גוגל הפכו עם השנים למתוחכמים מאוד והמנועים יכולים לדעת האם תוכן האתר שלכם הוא תוכן איכותי המספק מידע אמין ורלוונטי או תוכן שאינו איכותי המורכב בעיקר מסימאות, גרפיקה וסתם תוכן שנועד להגדיל את נפח העמוד. המנועים יודעים לבדוק זאת בעיקר לפי הזמן בו גולשים אשר הגיעו לאתר שלכם שהו בכל עמוד - כאשר המידע רלוונטי ומעניין הגולש ישאר מספר דקות בכל עמוד ומן הסתם אם העמוד אננו מספק מידע רלוונטי ומעניין לגולש הוא יעזוב את העמוד תוך מספר שניות.

בזמן הזנת התכנים מומלץ לעשות שימוש בתגיות כותרות לאזורי התוכן השונים בעמוד (h1 - h6) ולהזין את תגיות המטה (תגיות המיועדות בעיקר למנועי החיפוש) כך שיספרו למנועים על תוכן הדף כאשר תגיות המטה החשובות ביותר הן התגיות:
title- כותרת העמוד בדפדפן - שימוש נכון הוא בעל חשיבות די גבוהה - כותרת צריכה עד 70 מילים.
description - תאור קצר של העמוד, שיכיל מילות מפתח רלוונטיות לתוכן של העמוד - צריך להכיל בין 70 ל-160 תווים
keywords - מילות החיפוש הרלוונטיות לתוכן העמוד - מעט מאוד משמעות עקב הניצול שעשו בתגיות אלה, אבל צריך שיהיו שם בכל זאת.

3. לאחר הזנת התכנים לאתר
עניין בעל חשיבות רבה בקידום האורגני של אתרי אינטרנט - הוא בניית תשתית לעדכון והוספת תכנים רלוונטיים על בסיס קבוע - זאת אומרת הוספת כתבות בנושאים שעשויים לעניין את קוראי האתר, ריענון אייטמים וחדשות בדף הבית, וכל דבר שימנע מהאתר להראות בפני גוגל כמצבה אינטרנטית.
מסירת כתבות מקוריות לפטפורמות להפצת תוכן - אתרים מקצועיים, פורטלים ואתרי קהילה רלוונטיים לעיסוק שלכם רבים ישמחו לעשות חילופי לינקים בכתבות, בכל כתבה יהיו מספר מילים בהיפרלינק אל האתר שלכם - נושא בעל חשיבות די גבוהה.
הגדלת התעבורה ויצירת קישורים פנימה והחוצה מהאתר - חילופי לינקים עם אתרים איכותיים יעזור לקדם את האתר שלכם, וכמובן ששיתוף ונראות ברשתות החברתיות המובילות הוא קריטי. חשוב לאפשר לגולשים לשתף את האתר שלכם ברשתות החברתיות המועדפות עליהם עם הוספת כפתורי הפצה לרשתות חברתיות.
מעקב אחרי נתוני הגלישה של הגולשים בגוגל אנליטיקס - למקדם האתרים ובעלי אתרים הגוגל אנליטיקס הוא נפלא המאפשר ניתוח של התנהגות ומגמות הגושלים המגיאים אליך לאתר, המערכת מאפשרת בצפייה בנתוני גלישה שיכולים לגלות הרבה מידע לבעל האתר, כגון, איפה כן לוחצים ואיפה לא לוחצים באתר, מאיזה דפים המשתמשים בורחים הכי מהר ועוד...
דבר נוסף חשוב הוא השימוש בגוגל וובמאסטר טולז על מנת לגלות לינקים מתים ושגיאות 505, 404 ולהפנות את השגיאות לדף הבית.
קידום האתר הוא דבר מתמשך! צריך להמשיך ולתפח את ההישגים שלכם ולהשקיע בזה זמן או כסף.