מאמרים

גיור והמרת תבניות ג'ומלה לעברית

 

לכאורה זה נשמע אידאלי, אני רוצה להקים עוד חודש חנות חדשה, אז קונים תבנית ב-60$, מתקינים ג'ומלה בשרת, מוסיפים מים, מערבבים ופרסטו - יש לי אתר חנות - אבל כשבאים להזין את התוכן בעברית, שום דבר לא מסתדר. ההרחבות שאתם אוהבים לעבוד איתן גורמות לבאגים, הכפתורים לא מופיעים במקום שהם אמורים, הסליידרים לא מסתדרים, הבורדר מופיע בימין במקום בשמאל - ואתם עשויים לגלות הרבה קשיים בסידור התבנית כמו שאתם רוצים.

המרת / גיור התבניות לג'ומלה לעברית דורש מיומנות וידע רב, בפרט בתבניות המודרניות שכוללות אלמנטים עיצוביים המתפרשים לא רק על הג'ומלה, אלא גם לרכיבים יותר מורכבים כמו הרכיב הקטלוגי- K2 ובוויטומארט, שהפכו להיות שילוב פופולארי באתרי מכירות ובהרבה מקרים התבנית גם כוללת מספר הרחבות מאותה חברה, סליידרים, סקרולרים, תפריטים ועוד.
תהליך הגיור דורש לבצע תיקונים בכל הרכיבים וההרחבות המצויינים לעיל, ובנוסף כדי שהכל יעבוד באקספלורר 7, 8, 9, ספארי, מוזילה פיירפוקס ואופרה, צריך לעשות עבודה מקיפה, גיור כזה עשוי להיות ארוך מאוד, מורכב מאוד ויקר מאוד בעקבות כמות הזמן שנדרשת.

רוב התבניות והרכיבים בנויים לעבוד רק משפות לטיניות (תבניות RTL), וכתובות הרבה פעמים עם קוד לא מזוקק ונקי, המכיל טבלאות ושורות CSS בתוך הקוד של הרכיב, ובגלל חוסר האחידות בכתיבת ה-CSS ו-HTML של החברות שמוכרות את התבניות וההרחבות, נוצרים הרבה מאוד קונפליקטים של CSS, שגורמים לבעיות בתצוגה.

בנוסף, האופן בו תגוייר התבנית - עלולה להשפיע על יכולות העדכון לגרסאות מתקדמות יותר של הרכיבים השונים. האופן הנכון לביצוע תיקון של הבעיות דורש שימוש בקסמים של javascript, CSS  ו- HTML, וקוסמים כאלה הם מאוד נדירים...

עכשיו אני רוצה שהתכנים בתבנית יעבדו כמו שרציתי!
גיור תבנית ככלל כולל רק את גיור התבנית, זאת אומרת הפיכת כיווני העבודה של התבנית תוך שימוש במידע הכלול בתבנית, דאגה שכל האלמנטים יפלו במקום הנכון כשהתבנית בעברית, ואינו כולל קונפיגורציה של התכנים באתר.
זאת אומרת שעכשיו כדי לגרום לתבנית לעבוד בדיוק כמו שהלקוח רוצה, דורש קונפיגורציה של קטגוריות מוצרים בקטלוגים, קונפיגורציית תפריטים וקישור לקטגוריות התכנים לפי התכנון של בעל האתר.
הגדרת המערכת היא למעשה פרוייקט נפרד שדורש זמן - זמן שמשמעותו כסף... בפרוייקטים מסויימים הזמן שנדרש להמרת תבנית ולגרום לה לעבוד בצורה המותאמת לדרישות הלקוח, תגזול את כמות זהה של זמן הקמה לאתר מעוצב ובנוי CUSTOM עבור הלקוח. 

אז מה למדנו?

  1. יש הרבה סוגים של תבניות - והמרה של תבניות עשוי להיות הרבה יותר מורכב ממה שאתם חושבים, חלק מהתבניות כוללות עבודה על מינימום שניים עד שלושה רכיבים נוספים (K2 ווירטוארמארט) - וזאת לפני ההרחבות הספציפיות שבאות עם התבנית או הרחבות שאתם אוהבים להשתמש בהן (סקרולרים, סליידרים וכו')
     
  2. המרת וגיור ההרחבות צריך להתבצע באופן שלא יפגע בקוד המקור כדי שניתן יהיה לבצע שידרוגים עתידיים הן בגו'מלה, הן בתבניות, והן ברכיבים.
     
  3. אנשים שונים כותבים תבניות שונות - ואין שתי תבניות על כל הרכיבים הנילווים שמתפקדות אותו דבר בדיוק בכל הדפדפנים, עבודה זאת דורשת יכולות ומיומנות רבה מצד האינטגרטור.
     
  4. גיור התבנית והגדרה מלאה בעברית של מבנה התוכן על כל הרכיבים, ולגרום לתבנית מסויימת להתנהג איך שאני רוצה, יכולה להיות פרוייקט מורכב שלוקחת את אותה כמות זמן של בניית אתר CUSTOM בג'ומלה, ובמקרים מסויימים עדיין תסבול מבעיות של נקיון בקוד ה- HTML.